Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 12 d’octubre del 2021

El rumor de la montaña de Yasunari Kawabata

 


"En toda su vida ninguna mujer lo había amado hasta el punto de querer ver lo mismo que vieran sus ojos."


Kawabata, Yasunari. El rumor de la montaña (Yama no oto). Barcelona, 2021 (8). Seix Barral (Planeta)

Aquesta frase em colpeix, crea un espai de soledat en 3D que em posa trista, d'una manera trista, com d'estar per casa. Perquè la soledat veritable l'entenc com això: passar per l'existència sense que ningú aposti realment per tu.

Catalogació: com què sóc col·leccionista de les pel·lícules de Yasuhiro Ozu, aquesta novel·la, que succeeix en un Japó de postguerra mundial, no m'és aliena. Aquests dies s'ha atorgat el Premi Nobel i Kawabata el va rebre el 1968. Els seus personatges són soledats a la deriva rere una aparença de normalitat i convencionalisme. El llibre i jo ens hem trobat, aquest estiu, a la nova llibreria de muntanya que s'ha obert a Alins de Vallferrera, al Pallars Sobirà. Estic pensant en què, molts dels meus llibres, són coneixences casuals en llocs prou curiosos. Potser em caldria tenir-ho en compte, també.

2 comentaris:

  1. Hi han llibres trobats casualment i llibres que cerques i no trobes

    ResponElimina
  2. Amb els anys he descobert aquesta relació de trobada casual amb llibres i autors, sense massa pressa, que fa que la nostra relació, sovint, sigui molt més sòlida i duradora. Val, també, per edicions especials, formats, més enllà del contingut: el llibre com a objecte.

    ResponElimina

ràpid, que el món s'acaba!