Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 8 de juliol del 2015

Drawn, the art of ascent



"You cannot stay on the summit forever; you have to come down again. So why bother in the first place? Just this: What is above knows what is below, but what is below does not know what is above. One climbs, one sees. On descends, one sees no longer, but one has seen. There is an art of conducting oneself in the lower regions by the memory of what on saw higher up. When one can no longer see, one can at least still know." René Daumal, Mount Analogue

Amb aquest text del poeta surrealista s'enceta aquesta joia recomanada, com no pot ser d'una altra manera, pel meu admirat Girbén. I és que hi ha temes en els quals si ell em diu "salta!", jo salto. I quan em va dir: "sortirà Drawn, d'en Jeremy Collins", automàticament el vaig encarregar a l'Amazon, que ni tan sols l'havien editat encara. El 19 de maig ja el tenia a casa.




Experiència, dibuix, fotografia, lletres i més lletres, realitat tàctil, només tal i com la pot veure aquell que amb els capcirons dels dits busca un punt on assegurar-se a la paret per seguir amunt i amunt. No el pots llegir d'una tirada, amén que servidora amb l'anglès més aviat s'hi baralla, però ni que sigui per mirar els "sants" a estones, en tens per una bona temporada.

Collins, Jeremy. Drawn, the art of ascent. Seattle, 2015. Mountaineers Books

Catalogació: s'ha de tenir, per força. Ho sento, no hi ha discrepància possible.

4 comentaris:

  1. sort que jo estic aquí per discrepar ^^

    ResponElimina
  2. No el desis gaire que quan passi hauré de fer-li una bona ullada.
    Deixa'm recordar que me'l va ensenyar el Ferran... Membre, junt amb el mateix Collins, de la curiosa germandat dels escaladors que mantenim la fe en el pirogravat (que ja és tenir fe!).
    Els suggeriments són infinits: Veig el retrat del John Muir, on concentra molt de la història californiana (o de la costa pacífica); veloç i precursora... En menys de 150 anys han passat de la solitària cabana del Muir al Yosemite (inici de la "moderna" protecció ambiental), a l'Street View "vertical!" que els de Google acaben de treure de "la Nose" del Capitan..., amb el detall de homenatjar la gesta precursora de la Lynn Hill.

    ResponElimina
  3. ^^ Pons007

    Girb, el teu exemplar ja està camí de casa. Quan arribi t'aviso!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Déu, que només sap actuar per delegació, m'ha dit que t'ho pagui com es mereix (això després de les vacances alpines).

      Elimina

ràpid, que el món s'acaba!