Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 8 d’agost del 2016

25. Què és el càncer i per què no hem de tenir-li por


El vaig comprar el 2013, quan li van diagnosticar un càncer de colon terminal al meu pare, i després a la mare (aquest sembla que agafat a temps) però, tot i que el vaig començar, potser és que no estava per lectures, la veritat. Ara, que m'estic posant al dia, m'adono que el llibre és perfectament actual i altament aconsellable. I és que en Salvador Macip en sap d'això, no només és un bon científic, sinó que, com a bon científic també ha de ser un bon divulgador.

Aprendre què és aquesta malaltia, quines són les investigacions que es duen a terme, quines són les superxeries que l'envolten -i la mala fe, moltes vegades-, i què podem esperar de la comunitat científica i del futur, sempre i quant siguem conscients, també, de la necessitat d'invertir en investigació, és el que et permet aquesta obra.

Macip, Salvador. Què és el càncer i per què no hem de tenir-li por. Barcelona, 2012. Ara llibres

Catalogació: quan la divulgació científica es fa bé difícilment es pot passar per alt. Reconec que, per les circumstàncies personals, no ha estat fàcil -s'ha escapat més d'una llàgrima-, però li estic molt agraïda a en Salvador Macip per la publicació d'aquest llibre. Gràcies Salvador! (això últim ha quedat una mica bíblic, oi? és que amb aquest nom ... ^^)

5 comentaris:

  1. Ser un bon científic no vol dir ser un bon divulgador, ni falta que fa. Però en cas d'en Salvador sí que van de la mà, i tantes altres coses que fa bé. Em va agradar el llibre, és clar, no és tan sensacionalista com el 'Jugar a ser Déus', però és un llibre sòlid i molt ben explicat. Segurament encara es pot llegir, el que passa és que llibres que parlen d'aquests temes caduquen molt aviat. Molt valenta tu llegint-lo donades les teves circumstàncies, però el món és pels valents.

    ResponElimina
  2. En Salvador es un gran divulgador, sap explicar qualsevol qüestió científica de manera entenedora, amedna, fàcil de païr...

    ResponElimina
  3. Motles gràcies a tu, Clidice! És un llibre pensat per ajudar una mica malalts i familiars a entendre una malaltia tan complexa i terrible. Si compleix aquesta funció, em sento més que ben pagat. És cert que no és un tema fàcil, però informar-nos és un esforç que tots hauríem de fer.

    ResponElimina
  4. I moltes gràcies també al XeXu i el Francesc!

    ResponElimina
  5. Em va agradar, també, tenia bastant desconeixement en la matèria. D'una banda em va traquil.litzar, per l'altra, em va posar sobre alerta. Ptns
    .

    ResponElimina

ràpid, que el món s'acaba!