Total de visualitzacions de pàgina:

diumenge, 27 de setembre del 2020

Born to run de Bruce Springsteen

 


"Durant els anys d'escola, la història era una assignatura que m'avorria, però ara la devorava, ja que semblava amagar elements bàsics pel que feia a les qüestions d'identitat que em plantejava. Com podia saber qui era sense tenir una pista d'on venia jo personalment i col·lectivament? Què vol dir ser americà és una qüestió inclosa en què volia dir ser-ho; tan sols una resposta a aquestes preguntes podia menar-te a què pot voler dir ser-ne."

Springsteen, Bruce. Born to run. Barcelona, 2016(2). Ed. Malpaso

Catalogació: el llibre m'arriba de mans del Factor X, perquè el Bruce és el músic on confluïm ell i jo, amb visions musicals totalment distants i distintes. D'antuvi me'l miro amb prevenció, però m'ho he passat bé. No passarà als anals de la història de la literatura però no està mal escrit, sembla prou honest i et pots fer una bona idea d'algun tipus d'EUA al qual, des del nostre eurocentrisme petulant, solem qualificar de superficial. És d'aquelles coses essencials de la literatura: convertir realitats suposades en peces delicades plenes de facetes en 3D.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ràpid, que el món s'acaba!