Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 18 de desembre del 2017

Ah-ga-ssi de Park Chan-wook




La Sarah Waters va escriure Fingersmith el 2002. Park Chan-Wook n'ha fet aquesta adaptació preciosista, situada als anys 30 del segle passat, durant la colonització japonesa de Corea del Sud, on un vell coreà, col·leccionista de llibres eròtics, sobretot d'obres Shunga, amb pop incorporat, explota la seva afillada. La nova donzella, imposada per un fals comte que pretén estafar-lo, serà una peça clau en la trama que ens anirà obrint portes a la misèria i el luxe, la modernitat i la tradició, la brutalitat, l'erotisme, la mort ...

Ah-ga-ssi (The Handmaiden, La donzella). Corea del Sud, 2016. 145 minuts. Direcció: Park Chan-wook. Guió: Park Chan-wook i Jeong Seo-Gyeong. Música de Yeong-wook Jo i Fotografia de Chung Chung-hoon. AmbJung-woo Ha, Kim Min-hee, Jo Jin-woong, Kim Tae-ri, Moon So-ri , Kim Hae-suk. Producció: Moho Films / Yong Film.

Catalogació: Últimament solem veure més com el directors orientals treballen les seves obres amb la visió d'un públic occidental que és, sembla, el consumidor al qual pretenen assortir. Si bé aquestes obres, estèticament, se'ns fan més intel·ligibles, solen perdre gran part de la màgia que les feia irresistibles, aquell punt d'incomprensió i anacronisme que et deixa fadada al davant de la pantalla. Tanmateix, en aquest cas, l'híbrid està perfectament justificat. Una obra occidental, passada pel filtre oriental i retornada a casa. Paga la pena reveure-la.

Ah! i si teniu una estona, perdeu-la en els hipervincles. Els viatges hipertextuals solen ser fantàstics!

2 comentaris:

  1. He vist 3 pelis de Park Chan-wook, Soy un cyborg que no vaig entendre res i no em va agradar, Oldboy que em va encantar, i llavors està Stoker que es occidental i la vaig trobar normaleta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs justament la del Cyborg va ser la que més em va fascinar :) serà que sóc rareta :)

      Elimina

ràpid, que el món s'acaba!