Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 8 de febrer del 2021

Contra el tiempo de Luciano Concheiro

 


d'aquí


"La política cortoplacista está basada en los bandazos, movimientos bruscos dados de un lado para otro del espectro ideológico. El buen político es aquel que tiene ideales maleables y, además, sabe cómo cambiarlos velozmente para adecuarse a lo que dicte la coyuntura. Los principios rígidos son un lastre. El compromiso político corresponde a otra época, una en la cual se confiaba en el futuro. Para comprometerse, así como para ser fieles, debe superarse el presente y pensar en el mañana. Esto se ha vuelto imposible: la única preocupación son los eventos cotidianos.

Más y más, la participación política se limita a una sucesión de tormentas de indignación [shitstorm] que se esfuman a la misma velocidad con la que surgieron."


Concheiro, Luciano. Contra el tiempo. Barcelona, 2016. Ed. Anagrama. dgt.

Catalogació: entendre el present i els seus actors passa, invariablement i afortunada, per la filosofia i els filòsofs. Interessants reflexions i molt adequades al nostre tempo i llenguatge.

2 comentaris:

  1. No soc persona de fortes conviccions, a vegades he pres decisions que podien considerar-se traïcions, però nedar contra-corrent em resulta agradable. És posible que aquest llibre m'interesi, li donaré un cop d'ull

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els nous filòsofs, Concheiro, Byung-Chul Han, són molt assequibles i parlen d'allò que ens afecta. Si més no, saps que amb ells puges un graó en la reflexió sobre aquests temps frenètics.

      Elimina

ràpid, que el món s'acaba!