Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 13 d’abril del 2020

La civilización en la mirada i SPQR. Una historia de la antigua Roma de Mary Beard

d'aquí

"Flaco servicio hacemos a los romanos tanto si los convertimos en héroes como si los demonizamos. y flaco servicio nos hacemos a nosotros mismos si no nos los tomamos en serio, y si damos por terminada la larga conversación que mantenemos con ellos. Este libro no es, espero solo Una historia de la antigua Roma, sino parte de esta conversación con su Senado y su Pueblo: SPQR."

Beard, Mary. SPQR. Una historia de la antigua Roma. Barcelona, 2016. dgt. Editorial Crítica. Traduïda per Sílvia Furió.

Catalogació: cal tenir-lo, fins i tot si no ets dels que dialoguen amb el món romà. Impagable la bibliografia.

d'aquí

"En la actualidad resulta difícil ver más allá de la ubicuidad de estas imágenes de desnudos femeninos y recuperar el carácter osado y peligroso que debieron tener para los espectadores del siglo IV a.e.c., que no estaban en absoluto habituados a la exhibición pública de la carne femenina (en algunos lugares del mundo griego, las mujeres de verdad, por lo menos las de clase alta, iban cubiertas con un velo)."

Beard, Mary. La civilización en la mirada. Barcelona, 2019. Editorial Critica. Traduïda per Sílvia Furió.

Catalogació: reconec que, en aquest llibre, no he llegit res que no hagi estudiat, coses que ens passen als d'Humanitats, però la portada m'agrada molt, l'autora em mereix molt de respecte i, per què no un llibre de divulgació de les Humanitats? No tots han de ser llibres dels científics com en Daniel Closa o en Salvador Macip, per molt bé que també ens caiguin, no?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ràpid, que el món s'acaba!