Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 31 de juliol del 2019

Dung che sai duk de Wong Kar-wai



Dung che sai duk (Ashes of time Redux). Hong Kong, 1994. 97 minuts. Direcció i guió de Wong Kar-wai. Música de Frankie Chan. Fotografia de Christopher Doyle, amb Leslie Cheung, tony Leung Ka Fai, Brigitte Lin, Tony Leung Chiu Wai, Jacky Cheung, Carina Lau, Maggie Cheung.

Un home en un punt del desert és l'encreuament de diversos personatges i cinc històries curtes. He llegit diverses sinopsis però, per a aquesta pel·lícula, acaben essent més caòtiques que la pròpia història, si més no a priori. Quan estudies, sempre et diuen que el tema que descriu l'obra cal que faci, com a molt, dues ratlles. Crec que me n'he sortit amb menys.

Catalogació: no ha estat considerada una gran pel·lícula i, a més, m'he hagut de conformar amb la versió Redux, pel que em quedo amb les ganes de la versió primera que sembla que només es distribueix als països asiàtics. Tanmateix, com què és qui és el director i són quins són els actors em deixo anar, gaudeixo de la fotografia de Christopher Doyle, que em duu a altres pel·lícules que adoro, en l'impressionisme de la fotografia de les escenes de lluita, penso en Hero de Zhang Yimou (Doyle també en va fer la fotografia), en John Ford, en John Huston, en Tarantino ... i, de ben segur que l'erro, perquè no en sé prou, però m'alimento de flaixos i ja m'està bé. Els actors cals esmentar-los perquè són del milloret de l'escena del cinema asiàtic, actors que trobem en la majoria de les millors produccions i que, per ells mateixos, ja omplen la pantalla.

No apta pels que no siguin fans del director.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ràpid, que el món s'acaba!