Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 3 de juliol del 2019

Mandela i el general de John Carlin i Oriol Malet

de l'editorial Comanegra
"Mandela sabia que, si perdia la batalla contra el general i el moviment d'extrema dreta que li donava suport, podia acomiadar-se del somni de veure una Sud-àfrica democràtica. El malson de veure el seu país en flames va estar a punt de fer-se realitat, però va actuar d'acord amb el seu instint i el seu temperament: no va agafar les armes, sinó que va combatre amb la paraula."

Carlin, John - Malet, Oriol. Mandela i el general. Barcelona, 2019. Comanegra

Catalogació: un dia vaig anar a la llibreria l'Espinguet d'Esparreguera a comprar alguna cosa de papereria i la llibretera em va demanar que mirés unes litografies que tenia exposades. Eren els dibuixos "d'un xicot d'aquí a Esparreguera que ho fa molt bé". Vaig mirar gairebé per compromís i, de sobte, de l'altra banda del vidre d'una finestra -de l'estudi del dibuixant, suposo- em mirava un colom que em va fer pensar en "Pigeon" ("The Old Lady and the Pigeons") de Chomet. Vaig comprar el dibuix i la llibretera va demanar-li que me'l signés. El tinc penjat en un lloc destacat, més encara amb la dèria que tinc per les finestres de dins enfora. Aquest "xicot d'aquí que ho fa molt bé" ara ja és famós i, sí, ho fa molt bé i aquest llibre n'és la mostra. Ho fa molt bé ell i la història que ens explica en John Carlin ens demostra que no calen gaire pàgines per fer un viatge per un període de la història sagnant, dramàtic i molt esperançador. Un imprescindible, doncs, per totes les bandes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ràpid, que el món s'acaba!