Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 12 de març del 2014

L'home que es va perdre

La pèrdua d'aquella cigarrera dugué un tràngol nou a la vida de Lluís Frederic. El dia no tenia prou hores. Lluís Frederic organitzà una campanya per arribar a trobar aquell fòtil sentimental. Constantment desplaçava els seus servents, mobilitzà la policia i un exèrcit de detectius, ell mateix es lliurà a investigacions arbitràries i minucioses. Amics seus li trameteren gent de tota mena, professionals quinzenaris, carteristes de tramvia, manipuladors d'hotels, poca-vergonyes autèntics.
Quan Amazon em va ensenyar -punyeters que són- que tenien aquest llibre, vaig caure-hi de quatre grapes. D'en Trabal només tinc Vals -i repetit, coses que passen-, però no n'havia llegit cap més. Aquest, avui, passaria per homònim d'un Avi de cent anys que bla bla bla, però com què va ser escrit a Sabadell l'any 1929 i no a Suècia, i l'autor es diu Trabal i no pas Trabalsson, o qualsevol cosa que acabi en -sson, doncs ja no té tant de ganxo i dubto que en facin cap pel·lícula, tot i l'espectacularitat dels fets que hi succeeixen. Fets que, d'altra banda, són perfectament negligibles, de la mateixa manera que ho són els de la novel·la sueca esmentada.

Catalogació: no cal, però com què he llegit coses pitjors, ja no ve d'un pam.

1 comentari:

  1. Vals és un record molt plaent de les meves ingents lectures dels anys universitaris. El vaig llegir d'un exemplar de préstec de biblioteca, i recentment l'he recomprat en un d'aquests remats de fira de llibre d'ocasió. No l'he tornat a llegir. Estaré posposant deliberadament el plaer, o tinc por que em decebi la lectura actual? Fa poc vaig llegir temperatura, que no em va semblar tan bo. Aquest no l'he llegit. fa molt bona pinta!

    ResponElimina

ràpid, que el món s'acaba!