Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 25 de juliol del 2016

21. Génesis de Robert Crumb

d'aquesta publicació

Regalar-me un llibre sol ser problemàtic, a no ser que sigui un incunable, però sempre estic disposada a fer un esforç pels altres, perquè entenc la seva angoixa i agraeixo l'atreviment. Aquesta vegada el meu fill i la meva jove van repetir Logicòmix i els vaig demanar de canviar-lo. Com què aquest encara no el tenia vaig tirar endavant.

Crumb sempre m'ha agradat, i m'ha desagradat, i això és bo. Quan les coses t'agraden i et desagraden a l'hora vol dir que t'enfronten a l'obligatorietat de pensar. En aquest cas el Gènesi ja me'l sabia, sóc de les que van llegir la Bíblia de petits. I poso Bíblia en cursiva perquè ho considero el títol d'un llibre, no pas la transcripció literal de la paraula de Déu, també en cursiva, com correspon a les creacions humanes.

Al final, tal i com diu l'Allau en el seu apunt impecable -i implacable-, resulta una història insofrible, perquè l'és, a mans d'un "patriarca" del món del còmic. I mai més ben dit.

Crumb, Robert. Génesis. Barcelona, 2014. La cúpula.

Catalogació: m'encanta tenir-lo, però això no vol dir res, tampoc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ràpid, que el món s'acaba!